Seuran esittely

TERVA-LENTIS ry (y-1491291-6) on veteraanilentopalloilun erikoisseura, jonka kotipaikka on Oulu. Seuramme on perustettu 23.11.1994. Jäseniä oli vuoden 2023 lopussa 146. Jäsenet ovat iältään 47-87-vuotiaita nais- ja miespuolisia lentopallon harrastajia. Naisia jäsenistä on noin neljäsosa. Seura on Lentopalloliiton jäsen.

Seura on voittanut toimintansa aikana kymmeniä Suomen mestaruusmitalleja eri sarjoissa. Menestystä on tullut myös suurissa massaturnauksissa. Seura järjestää vuosittain kolme omaa turnausta, kevään ja syksyn Yhteisikä-turnaukset sekä tammikuussa Kinkunsulatus-turnauksen.

Terva-Lentiksellä on useita salivuoroja sekä kesä- että talvikaudella. Päivävuorot on tarkoitettu yli 65-vuotiaille. Iltavuorot ovat nuoremmille, lähinnä vielä työelämässä oleville. Seura harjoittelee ja pelaa Ouluhallissa, Raatissa, Myllyojalla ja OSAO:lla. Salivuorot löytyvät kotisivujen "Kesäsalivuorot" ja Talvisalivuorot" välilehdiltä.

Seuran jäsenmaksu on voitu pitää varsin maltillisena, koska jäsenet ovat osallistuneet kiitettävästi varainhankintaan. Seura on osallistunut vuosittain Terwa-Maratonin liikenteen valvontaan ja Oulun kaupungin koululaisturnauksen järjestelyihin. Myös omista turnauksista on saatu tuloja.

Seuran johtoajatuksena ja tarkoituksena on koota yhteen se varttuneempi väki, joka on kiinnostunut lentopallosta.Tarkoituksena on myös ylläpitää jäsenistö henkistä ja ruumiillista kuntoa sekä olla esikuvana nuorille.

Jäsenistö vanhenee ja tarvittaisiin uusia jäseniä varsinkin nuorempien ikäluokkiin. Toiminnastamme kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä suoraan johtokunnan jäseniin, joukkueiden vetäjiin tai tulemalla harjoitusvuoroille. Yhteyttä voi ottaa myös seuran kotisivujen kautta.

Ohessa seuran toimintakertomus vuodelta 2023.